Forum Zamojskie Forum Akwarystyczne Strona Główna Zamojskie Forum Akwarystyczne

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

REGULAMIN FORUM

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Zamojskie Forum Akwarystyczne Strona Główna -> Regulamin i ogłoszenia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rabbit
rekin
rekin



Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 1020
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zamość

PostWysłany: Czw 17:15, 19 Wrz 2013    Temat postu: REGULAMIN FORUM

REGULAMIN ZAMOJSKIEGO FORUM AKWARYSTYCZNEGO


Postanowienia ogólne

§ 1
Zamojskie Forum Akwarystyczne zwane dalej ZFA jest internetowym forum służącym pogłębianiu wiedzy akwarystycznej oraz nawiązywaniu kontaktów między akwarystami.

§ 2
Zarejestrowanym użytkownikiem ZFA zwanym dalej userem może być każdy, niezależnie od miejsca zamieszkania.

§ 3
ZFA zarządzane jest przez administratorów, którzy decydują o jego kształcie, temacie poszczególnych działów, wyglądzie forum, powołują moderatorów poszczególnych działów tematycznych oraz nakładają bądź usuwają kary porządkowe nałożone na userów.

§ 4
Warunkiem korzystania z ZFA w charakterze usera jest akceptacja niniejszego regulaminu.

Zasady umieszczania wiadomości na ZFA

§ 5
Forum podzielone jest na poszczególne działy tematyczne, w których userzy lub administratorzy bądź moderatorzy mogą zamieszczać poszczególne wątki tematyczne (topic), zwane dalej wątkami, a do których można dopisywać poszczególne wiadomości, zwane dalej postami.

§ 6
1. Wątki i posty powinny być zakładane i pisane zgodnie z regulaminem forum oraz regulacjami zawartymi w regulaminie działu, w którym są umieszczane.
2. Userzy chcąc dopisać informacje bezpośrednio związane z treścią umieszczonego wcześniej posta, wytłumaczyć go, dokończyć lub zmienić jego zawartość zobowiązani są do używania opcji „edytuj”.
3. Linki do innych stron lub for związanych z akwarystyką dopuszczone są jedynie za zgodą administracji.
4.Linki niezwiązane z akwarystyką bądź umieszczone w innym miejscu niż w dziale „Linki” wymagają zgody administratora.
5. Dozwolone jest umieszczenie w wątku linka do witryny internetowej bądź forum, który wiąże się z tematem posta i wątku, w szczególności, gdy pod danym adresem zawiera się odpowiedź na pytanie zadane przez innego usera.

§ 7
1. Nie dopuszcza się umieszczania postów:
a) nie dotyczących tematu działu lub wątku,
b) tożsamych w treści z postem napisanym wcześniej w danym wątku,
c) obrażających innych userów lub naruszających dobra osobiste osób trzecich.
d) zawierających jedynie uwagi dotyczące innych userów, natomiast pozbawionych treści merytorycznych,
e) zawierających wulgaryzmy lub wyrazy powszechnie uznane za obraźliwe,
f) zawierających groźby lub zastraszających innych userów bądź osoby trzecie,
g) pisanych w celu pogorszenia się atmosfery na forum lub sprowokowania innych userów,
h) zawierających rażące błędy merytoryczne lub umieszczanych w celu wprowadzenia czytających w błąd,
i) niezgodnych z obowiązującym prawem, a w szczególności naruszających prawa autorskie lub inne prawa osób trzecich lub zawierających treści pornograficzne
j) napisanych przez wykluczonego (zbanowanego) usera z innych kont
k) w dziale "Giełda" zawierających ogłoszenia nie związane z akwarystyką.
l) służących reklamie prowadzonej działalności gospodarczej bez wcześniejszego porozumienia z Administratorami
2. Treść postów i wątków powinna odpowiadać zasadom pisowni i ortografii polskiej.
3. Nie dopuszcza się zakładania więcej niż jednego konta przez usera.

Kary porządkowe, moderowanie i usuwanie kont

§ 8
1. Za umieszczanie wątków lub postów niezgodnych z regulaminem administratorzy lub moderatorzy mogą zastosować wobec userów następujące kary porządkowe:
a) pouczenie wysłane poprzez PW (prywatna wiadomość), ewentualnie poprzez gg (komunikator gadu-gadu) bądź też drogą e-mailową, zwane dalej pouczeniem poprzez PW.
b) pouczenie na forum, zwane dalej pouczeniem,
c) ostrzeżenie (warn),
d) wykluczenie (ban).
2. W przypadku, gdy łączna ilość ostrzeżeń dla danego usera wynosi 4 jest on automatycznie wykluczony i nie może korzystać z ZFA w charakterze zarejestrowanego użytkownika.
3. Obok kar wymienionych w pkt 1 lit. b, c, d może być zastosowane dodatkowo pouczenie wysyłane przez PW wymienione w pkt a.
4. Obok kar wymienionych w pkt 1 lit. c, d może być zastosowane dodatkowo pouczenie wymienione w pkt b.
5. W przypadku, gdy jeden post narusza kilka przepisów regulaminu może być jednorazowo maksymalnie udzielona taka ilość ostrzeżeń ile zostało naruszonych poszczególnych przepisów regulaminu.
6. Administrator bądź moderator może wyjątkowo odstąpić od zastosowania kary, w szczególności gdy naruszenie regulaminu nastąpiło w efekcie prowokacyjnego zachowania innej osoby.
7. Zastosowanie kary może być połączone z modyfikacja, zmianą, usunięciem bądź przeniesieniem posta.
8. Nakładający karę w przypadku, gdy możliwe jest dokonanie wyboru między poszczególnymi karami porządkowymi kieruje się stopniem naruszenie regulaminu i dobrych obyczajów na forum, wcześniejszym zachowaniem naruszającego regulamin na ZFA, okolicznościami, w których doszło do naruszenia regulaminu oraz okolicznościami występującymi po dokonaniu naruszenia, w szczególności przeproszeniem pokrzywdzonej osoby.

§ 9
Ustala się, że za poszczególne naruszenia nakładane są następujące kary:
1. za umieszczenie postów niezgodnych z tematu działu lub wątku czy umieszczanie w dziale "Giełda" ogłoszeń nie związanych z akwarystyką – pouczenie poprzez PW, pouczenie lub ostrzeżenie,
2. za umieszczenie postów tożsamych w treści z postem napisanym wcześniej w danym wątku – pouczenie poprzez PW, pouczenie lub ostrzeżenie,
3. za umieszczenie posta niezgodnego z regulaminem działu, w którym został umieszczony - pouczenie poprzez PW, pouczenie lub ostrzeżenie,
4. za umieszczenie postów obrażających innych userów lub naruszających dobra osobiste osób trzecich – ostrzeżenie,
5. za umieszczenie postów zawierających jedynie uwagi dotyczące innych userów, natomiast pozbawionych treści merytorycznych – pouczenie poprzez PW, pouczenie lub ostrzeżenie,
6. za umieszczenie postów zawierających wulgaryzmy lub wyrazy powszechnie uznane za obraźliwe – ostrzeżenie,
7. za umieszczanie postów zawierających groźby lub zastraszających innych userów bądź osoby trzecie – ostrzeżenie lub wykluczenie,
8. za umieszczenie postów pisanych w celu pogorszenia się atmosfery na forum lub sprowokowania innych userów - ostrzeżenie,
9. za umieszczenie postów zawierających rażące błędy merytoryczne lub umieszczanych w celu wprowadzenia czytających w błąd – pouczenie poprzez PW, pouczenie lub ostrzeżenie,
10. za umieszczenie postów niezgodnych z obowiązującym prawem, a w szczególności naruszających prawa autorskie lub inne prawa osób trzecich lub zawierających treści pornograficzne – ostrzeżenie lub wykluczenie,
11. za umieszczenie postów napisanych przez wykluczonego (zbanowanego) usera z innych kont – wykluczenie konta z którego zostały pisane,
12. za umieszczenie postów nie odpowiadających zasadom pisowni i ortografii polskiej - pouczenie poprzez PW, pouczenie lub ostrzeżenie.
13. za dyskusję na forum z moderatorem lub administratorem związaną z nałożeniem kary na usera - ostrzeżenie,
14. za odwoływanie się od nałożonych kar niezgodnie z regulaminem, w szczególności poprzez założenie wątku na forum lub dopisywanie postów polemizujących z nałożoną karą - ostrzeżenie,
15. za informowanie moderatora lub administratora o nieistniejących naruszeniach regulaminu bądź wprowadzanie ich w błąd odnośnie zaistniałych naruszeń np. poprzez wklejenie w wiadomość do administratora (moderatora) fragmentów postów wypaczających sens wątku w celu ukarania innego usera – ostrzeżenie,
16. za pisanie postów lub wystawianie zdjęć na ZFA w imieniu wykluczonego usera – kara ostrzeżenia lub wykluczenia dla usera, który udostępnił konto lub pisał w imieniu wykluczonego usera.
17. za zamieszczenie na forum uwag odnośnie regulaminu forum lub regulaminu działów forum z naruszeniem zasad określonych w § 15 – ostrzeżenie.
18. za umieszczanie reklam lub linków niezgodnie z regulaminem – ostrzeżenie lub wykluczenie.
19. za nie używanie opcji „zmień” do edycji posta w przypadku, gdy użycie tej opcji byłoby wskazane - pouczenie poprzez PW, pouczenie lub ostrzeżenie.
20. za używanie więcej niż jednego konta - ban wszystkich kont.

§ 10
1. Userzy mogą informować moderatorów lub administratorów o naruszeniach regulaminu poprzez PW, gg, e-mail bądź osobiście.
2. Od kary nałożonej przez moderatora user może odwołać się do administratora.
3. Administrator może uchylić nałożoną niezgodnie z regulaminem karę ostrzeżenia lub bana po poprzednim skontaktowaniu się w tej sprawie z moderatorem, który nałożył karę.
4. W przypadku nałożenia przez administratora kary ostrzeżenia lub wykluczenia niezgodnie z regulaminem user może się złożyć do administratora wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy nałożenia kary.
5. Brak odpowiedzi lub reakcji administratora w postaci uchylenia kary uznaje się za utrzymanie kary w mocy.
6. Odwołania od kar oraz wnioski ponowne rozpatrzenie sprawy w związku z nałożoną karą należy kierować wyłącznie poprzez PW, gg, e-mail bądź osobiście.
7. Informacje o zastosowanych karach podawane są przez moderatorów i administratorów w dziale „Regulamin i ogłoszenia”.

§ 11
1. User wykluczony (zbanowany) może zwrócić się z uzasadnionym wnioskiem do administratora o warunkowe odblokowanie jego konta.
2. Administrator może odblokować konto wykluczonego usera nie wcześniej niż z upływem miesiąca od daty wykluczenia.
3. Administrator może zastosować też odblokowanie konta na okres próbny określony w miesiącach. W przypadku udzielenia w tym czasie jednego ostrzeżenia user zostanie wykluczony.
4. Brak odpowiedzi lub reakcji administratora w postaci odblokowania konta uznaje się za utrzymanie wykluczenia w mocy.
5. Dwukrotnie wykluczony user nie może ubiegać się o odblokowanie mu konta.
6. Wykluczony user, który założył inne konto i zostało stwierdzone to przez administratora nie może ubiegać się o odblokowanie mu konta.
7. Wykluczony user nie może wykorzystywać kont innych userów do uzyskiwania porad, pisania postów czy wystawiana zdjęć na ZFA.
8. W przypadku odblokowania konta administrator informuje o tym w dziale „Regulamin i ogłoszenia”.
9. Ostrzeżenia udzielone userowi mogą być usuwane przez administratora na wniosek usera lub z inicjatywy administratora, w szczególności z uwagi na późniejszą aktywność na forum i przestrzeganie regulaminu.

§ 12
1. Administrator może powołać moderatora do pojedynczego działu lub wielu działów.
2. Do jednego działu administrator może powołać więcej niż jednego moderatora.
3. Administrator, jeżeli uzna to za stosowne może poprzedzić powołanie moderatora konkursem. Warunki konkursu poda administrator w dziale „Regulamin i ogłoszenia”.
4. Moderator dba o porządek i przestrzeganie regulaminu na forum w dziale (działach), w których sprawuje swoją funkcję, w szczególności poprzez zmianę, kasowanie czy przenoszenie postów lub wątków oraz nakładanie kar porządkowych.
5. Moderatorzy nie mogą być ukarani karami porządkowymi za naruszenia regulaminu określone w § 9 pkt 1, 2, 5 i 17.
6. Administrator może odwołać moderatora w każdym czasie, nawet bez podania przyczyny.
7. Informacje o powołaniu moderatora lub odwołaniu moderatora administrator umieszcza w dziale „Regulamin i ogłoszenia”.

§ 13
1. Administrator może usunąć konto nieaktywnego użytkownika, który przez trzy miesiące nie umieścił żadnego posta na forum.
2. Użytkownik, którego konto usunięto może zarejestrować się na ZFA ponownie.

Postanowienia końcowe i przejściowe oraz odpowiedzialność administratora, moderatora i usera

§ 14
1. Administratorzy, moderatorzy oraz użytkownicy forum nie odpowiadają za naruszenia prawa przez userów bądź osoby trzecie wynikające z treści umieszczanych przez nie na ZFA, w szczególności naruszeń praw autorskich lub dóbr osobistych. Wszelkie roszczenia z tym związane należy kierować do osoby, która dokonała naruszeń.
2. Administratorzy bądź moderatorzy nie odpowiadają za nie usunięcie oraz nie dokonanie zmian bądź opóźnienia w usuwaniu czy zmianie postów naruszających niniejszy regulamin.
3. Userowi bądź innej osobie nie przysługują żadne roszczenia w związku ze skasowaniem, zmianą, przeniesieniem zamieszczonego wątku lub posta, a także w związku ze skasowaniem bądź wykluczeniem (zbanowaniem konta).

§ 15
1. Regulamin niniejszy może być zmieniony, uzupełniony bądź uchylony przez administratorów forum poprzez ogłoszenie w dziale „Regulamin i ogłoszenia”.
2. Zmiany regulaminu nie mogą wchodzić z mocą wsteczną.
3. Regulamin lub jego zmiany wchodzą w życie z dniem ogłoszenia jego treści na ZFA. Administratorzy mogą jednak wskazać datę w przyszłości, od której zacznie obowiązywać nowy regulamin lub jego zmiany.
4. Administratorzy i moderatorzy przyjmują sugestie odnośnie zmiany regulaminu poprzez PW, gg, e-mail lub osobiście. Uwagi na forum odnośnie treści regulaminu dopuszczalne są jedynie w przypadku założenia przez administratora tematu służącego do wypowiadania się na temat ewentualnych jego zmian lub w dziale „Uwagi do forum”.
5. Dotychczasowy regulamin forum traci moc z chwilą wejścia w życie niniejszego regulaminu.
6. Regulaminy poszczególnych działów forum pozostają w mocy po wejściu w życie niniejszego regulaminu, za wyjątkiem zawartych w nich postanowień sprzecznych z niniejszym regulaminem.
7. Do zdarzeń zaistniałych przed wejściem w życie niniejszego regulaminu stosuje się regulamin obowiązujący w chwili zaistnienia zdarzenia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rabbit dnia Wto 09:25, 23 Gru 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Zamojskie Forum Akwarystyczne Strona Główna -> Regulamin i ogłoszenia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin